مهارت های عصب روانشناختی

زمانی که صحبت از یادگیری کودکان می­شود، نیاز است که ابتدا به جای خود یادگیری به مهارت­های پیش نیاز یادگیری پرداخته شود. زیرا زمانی که کودک بخواهد مطلب یا موضوع جدیدی را یاد بگیرد، باید به ابزارهایی مجهز باشد که از طریق آنها بتواند مطلب مورد نظر را یاد بگیرد. به این مهارت­های پیش نیاز، مهارت­های عصب روانشناختی گفته می­شود. این مهارت­ها از آغازین سال­های زندگی وجود داشته و باید قبل از زمانی که کودک می­خواهد وارد دوران تحصیل بشود، به اندازه­ی کافی تقویت شده تا کودک بتواند در آموختن مباحث تحصیلی موفق باشد. به عبارت دیگر این مهارت­ها باید در سنین پیش دبستانی تقویت گردند. به طور کلی می­توان مهارت­های عصب روانشناختی را در هشت گروه مطرح کرد: توجه، حافظه، ادراک شنیداری، ادراک دیداری، ادراک فضایی، کارکردهای اجرایی، مهارت­های زبانی، مهارت­های حرکتی.

در روزهاي آينده تمامي این مهارت­ها به صورت کامل مطرح و توضیح داده می­شوند.

 

محمدرضا مرادي

دانشجوي دكتري روانشناسي كودكان

]]>

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط