درباره این مطلب
    جهت ارسال این مطلب به دوستانتان لطفا آدرس ایمیل خودتان به همراه آدرس ایمیل گیرنده را در فرم زیر وارد کنید و کلید ارسال را بزنید.

    در صورتیکه قصد ارسال مطلب به بیش از یک نفر را دارید آدرس ها را با کاما (,) از هم جدا کنید.
    ایمیل فرستنده

    ایمیل گیرنده

    توضیحات


معيارهاي مدرسه خوب ( بخش 2)
  • محيط شاد و توام با احترام

از ديگر معيارهايي كه در انتخاب مدرسه ميتواند مؤثر باشد، داشتن محيطي مفرح و شاد توام با احترام فراوان بين اعضا ميباشد. معلم ميتواند با اماده ساختن چنين محيطي:

١-فرايند آموزش را جذابتر كند همينطورعلاقه دانش اموزان را به مباحثه، گفتمان و مطالعه بيشتر سازد.

٢-با فراهم اوري بستر مناسب، دانش اموزان را به بازديد از مكان هاي علمي دعوت كنند، و روحيه كاوشگري و تحقيق را در آنها پرورش دهند.

٣-آشنا ساختن دانش اموزان با مكان هاي تاريخي، فرهنگي و ... و پرورش روحيه انتقادي در مواجه با ان اماكن.

  • برخورداري از تكنولوژي پيشرفته و تجهيزات اموزشي لازم

در بحث از تكنولوژي آموزشي با توجه به گستره قابل توجه آن در زندگي افراد مدرسه بايد علاوه بر انكه شيوه استفاده  و كاربرد صحيح ان را به دانش اموزان تعليم ميدهد، در فرآيندهاي آموزش از آنها بهره بگيرد از جمله:

١-مجهز ساختن مدرسه به تخته ها و قلم هاي هوشمند، ديتاشو ، فيلم هاي اموزشي و غيره

٢- تجهيز مدارس به كارگاه ها و ازمايشگاه  هاي مجهز ، نقشه ها، كره ها،اوپك ها.

٣-تجهيز مدارس از بعد كتابخانه هاي دانش اموزي كارمد ، به روز، فعال.

٤-توجه ويژه به فناوري اطلاعات (IT) بعنوان چتر تمامي تكنولوژي اموزشي.

* در اخر لازم به تذكر است كه معيارهاي نامبرده براي بك مدرسه خوب در نظر والدين متفاوت است، و ملاكي كه درنظر والدين يك دانش اموز مثبت است ممكن است براي والدي ديگر امتياز منفي باشد و تمامي فاكتورهاي مطرح شده نسبي هستند.

 

رويداد انتخاب
(ويژه پايه نهم)


با ما از خوان نهم عبور كنيد.

ارسال نظر
تنها اعضای سایت قادر به ارسال نظر برای مطالب هستند. جهت ورود و عضویت در سایت کلیک کنید.

آخرین نظرات کاربران